restaurant spaarctie

Restaurant Spaaractie 2014 enorm succes!

Ook de tweede grote Albert Heijn Restaurant Spaaractie (actieperiode van 11 augustus tot 14 januari) is een enorm succes gebleken. Nederland is massaal uit eten geweest in de ruim 600 deelnemende restaurants. Vanwege het overweldigende succes van de AH Restaurant Spaaractie hebben IENS, Albert Heijn en We Do Retail zelfs besloten om de actie tot tweemaal toe te verlengen, om op die manier zoveel mogelijk mensen plaats te kunnen bieden in de deelnemende restaurants. Uiteindelijk was 16 januari 2015 de laatste dag om een plek te reserveren in de deelnemende restaurants, ruim een maand later dan de oorspronkelijke deadline van 7 december 2014.

Regio’s
Deze tweede Albert Heijn Restaurant Spaaractie was de logische reactie op de succesvolle eerste Restaurant Spaaractie, die begin 2014 heeft plaatsgevonden. In o.a. de regio’s Utrecht, Rotterdam en Limburg werd de Restaurant spaaractie zo goed ontvangen bij het winkelende publiek van Albert Heijn, dat een uitbreiding naar de rest van Nederland slecht een kwestie van tijd zou zijn. In totaal deden er bijna 600 Albert Heijn-vestigingen en restaurants mee bij deze tweede Albert Heijn Restaurant Spaaractie. De deelnemende winkels en restaurants waren te vinden in meerdere steden en regio’s, waaronder Amsterdam, Den Haag, de Bollenstreek, ’t Gooi, de Vechtstreek, Noord-Brabant, Noord-Holland, Limburg, Zeeland, Twente, Groningen, Friesland, Arnhem, Nijmegen en de Achterhoek. Klanten kregen in de deelnemende Albert Heijn-winkels bij elke €10 aan boodschappen een spaarzegel. Bij tien zegels had men een volle spaarkaart en recht op een gratis tweede driegangenmenu in één van de deelnemende restaurants.

restaurant spaaractieLokale karakter
De kracht van de Albert Heijn Restaurant Spaaractie is het lokale karakter van de spaaractie. Spaarde je als klant van Albert Heijn voor bijvoorbeeld een volle spaarkaart in de regio Den Haag, dan kon je met die volle spaarkaart ook alleen uit eten in die regio. Op die manier ontstaat er een binding tussen de klant van Albert Heijn en de deelnemende regionale restaurants. De klant van Albert Heijn kan met korting lekker uit eten in een restaurant in de buurt en het restaurant heeft met dit klantcontact de mogelijkheid om deze klant tot een herhaalbezoek te verleiden.

Voor meer informatie over hoe de Albert Heijn Restaurant Spaaractie is verlopen verwijzen we u door naar cases op deze website

De Albert Heijn Restaurant Spaaractie is tot stand gekomen in samenwerking tussen Albert Heijn, We Do Retail en IENS.