Klant
Albert Heijn

Opdracht
Spaar voor een lekker avondje uit eten via Albert Heijn

Periode
Najaar 2014

In samenwerking met IENS (Restaurant reviewsite) heeft We Do Retail een Restaurant Spaaractie opgezet waarbij klanten van Albert Heijn in meer dan 750 Albert Heijn-winkels in Nederland kunnen sparen voor een gratis driegangenmenu bij een restaurant in de buurt.

Omschrijving 
Met deze actie heeft We Do Retail het onderbuik gevoel weten te raken van de klanten van Albert Heijn: lekker en goedkoop uit eten. Het is de derde keer dat de Restaurant Spaaractie wordt gehouden, maar inmiddels is het aantal deelnemende Albert Heijn winkels en restaurants gestegen van 150 (begin 2014) tot meer dan 750 (eind 2014). De formule van het recht op een gratis driegangenmenu bij een top restaurant wanneer de spaarkaart vol is blijkt een schot in de roos.

Bij elke tien euro aan boodschappen kregen klanten in de deelnemende Albert Heijn winkels een spaarzegel. Bij tien zegels had men al een volle spaarkaart en recht op een gratis 2e driegangenmenu in een van de deelnemende restaurants. De actie is lokaal ingezet, AH’s zijn gekoppeld aan een restaurant in de buurt. “Restaurants zijn enthousiast. Ze krijgen veel aanloop, zitten vol en zien vooral veel nieuwe klanten”, aldus Jongerius.

De rol van We Do Retail 
We Do Retail was de initiator van de spaaractie en faciliteerde het volgende:

  • Het spaarplatform van de actie
  • De website waar klanten restaurants boeken
  • Ontwerp en drukwerk van spaarkaarten en zegels
  • Het logistieke proces naar AH van de spaarkaarten en zegels
  • Ontwerp en realisatie van promo-materiaal
  • Communicatie met klanten van Albert Heijn
  • Nauwe samenwerking met IENS
  • Nazorg en evaluatie

 

Spaarkaart Restaurant Spaaractie
Download hier een spaarkaart van de Restaurant Spaaractie (regio Amsterdam)

Boeken van een avondje uit in een Restaurant
Via de website: www.restaurantspaaractie.nl kon de consument van Albert Heijn een reservering plaatsen bij een deelnemende restaurant.