Klant
Albert Heijn Utrecht

Opdracht
Ontwikkel een omzet verhogende spaaractie met een lokaal karakter

Periode
Zomer 2014

In samenwerking met Albert Heijn heeft We Do Retail via Local Joy een lokale spaaractie opgezet, waarbij de klanten van Albert Heijn in omgeving Utrecht kunnen sparen voor een tweede toegangskaartje gratis voor een uitje bij hen in de buurt.

Omschrijving 
Met deze spaaractie hebben LocalJoy en Albert Heijn laten zien wat voor leuke activiteiten er allemaal te doen zijn binnen de regio Utrecht. Het succes van de lokale spaaractie is mede te danken aan het ruime aanbod voor kinderen en volwassenen (van musea tot indoorspeeleiland) en zelfs bij slecht weer  is er genoeg te doen. Deelnemende partijen zijn onder meer: Kidzcity, Centraal Museum, FC Utrecht, strandbad Maarsseveense Plassen, kanoverhuur Rijnstroom, verschillende soorten sportcentra en Dierenpark Amersfoort. Zo is er voor ieder wat wils op bijna elk moment van de dag.

De spaarperiode liep van 7 juli tot en met 31 augustus, terwijl de klanten van de 30 deelnemende Albert Heijn filialen tot eind november hun volle spaarkaart kunnen verzilveren via localjoy.nl. Bij iedere 10,- euro aan boodschappen kreeg de AH klant een Localpoint en 10 localpoints betekende een volle spaarkaart en het recht op een tweede toegangskaartje gratis.

De rol van We Do Retail 
We Do Retail was de initiator van de spaaractie en faciliteerde het volgende:

  • Het spaarplatform van de actie
  • De website waar uitjes kunnen worden besteld
  • Het betalingsplatform voor vouchers
  • Het voucher verspreidingssysteem
  • Ontwerp en drukwerk van spaarkaarten en zegels
  • Ontwerp en realisatie van promo-materiaal
  • Communicatie met klanten van Albert Heijn
  • Nazorg en evaluatie

 

Spaarkaart LocalJoy
Download hier de spaarkaart die tijdens de actie is gebruikt.