Klant
Albert Heijn

Opdracht
De landelijke spaaractie, ‘2e toegangskaartje gratis’, nog attractiever maken.

Spaarperiode
Week 33 t/m 35, 2017

Omschrijving
De actie “Spaar voor het 2 e toegangskaartje gratis” is in 2016 voor het eerst landelijk ingezet en was een groot succes, de consumenten zijn in groten getale erop uit geweest bij ruim 300 uitjes en Albert Heijn heeft tijdens de spaarperiode meer consumenten op de winkelvloer mogen begroeten. Ook in 2017 wil Albert Heijn haar klanten weer de mogelijkheid bieden om voordelig en op een laagdrempelige manier te genieten van allerlei leuke uitjes in de buurt of elders in Nederland.

Nog innovatiever en uitdagender
Samen met LocalFun en We Do Retail is besproken hoe we de spaaractie in 2017 nog aantrekkelijker kunnen maken voor de klanten van AH. De voorwaarden blijven gelijk; Uitjes voor alle leeftijden, voor iedere portemonnee en in alle provincies. Expliciet hebben we ingezet om naast het basis aanbod te zoeken naar innovatieve en/ of uitdagendere uitjes waarbij de consument zowel groot als klein kennis kunnen maken met de nieuwste technieken, hoge snelheden of nog spannendere uitjes. Te denken valt aan Virtual Reality activiteiten, 3D, GPS speurtochten, parachutespringen, Ice-karten of zelf kunnen vliegen!
Binnen de categorieën Actief, Attractie, Cultuur, Dierenpark, High Tea/ Wine/Beer en Wellness hebben we ook dit jaar weer een mooi aanbod, werkelijk voor ieder wat wils.

Om het voor de consument nog duidelijker en gebruiksvriendelijker te maken hebben we de website verbeterd en zodanig aangepast zodat het proces van zoeken en aankopen nog soepeler verloopt. Het actiemechanisme is ook niet gewijzigd. Bij iedere €10 aan boodschappen ontvangt de consument een AH Uit-zegel. Bij een volle spaarkaart: 5 AH Uit-zegels, ontvangt de consument een 2e toegangskaartje gratis bij een deelnemend uitje naar keuze. Van 14 augustus tot en met 3 september sparen consumenten bij Albert Heijn winkels en online. De spaarkaarten kunnen verzilverd worden via www.ahuitjes.nl tot en met 28 januari 2018. Inleveren kan t/m 2 april 2018.

De rol van We Do Retail
We Do Retail is initiator en projecteigenaar van de actie “Spaar voor een 2 e toegangskaartje gratis”. Vanaf de pilot in Utrecht met slechts 5 deelnemende regio’s tot deze, landelijke Albert Heijn campagne bij ca. 885 winkels met meer dan 400 uitjes, zijn wij de stuwende kracht achter dit project. Wij verzorgen o.a. de projectleiding, contracten, faciliteren van contacten tussen de verschillende stakeholders, kwaliteitsbewaking, logistieke proces en zowel de begeleiding van de complete online ontwikkeling en drukwerk begeleiding. Een prachtig project wat in nauwe samenwerking met LocalFun en Albert Heijn tot stand is gekomen.

 

Download hier een spaarkaart van de AHuitjes

Voor een boeking van één van de uitjes ga naar www.ahuitjes.nl