• albertheijnspandoek

  • Spaarfolder voetbalactie

  • Feyenoord-spandoek

  • Mascottes FC Utrecht

  • AJAX-spandoek

Klant
Albert Heijn

Opdracht
Ontwerp een voetbal spaaractie

Periode
Winter 2012

Voor verschillende voetbalclubs in Nederland heeft We Do Retail een voetbal premium ontwikkeld en uitgezet. Klanten van Albert Heijn konden onder andere sparen voor voetballen van AJAX en Feyenoord, mascottes van FC Utrecht en voor een tas van ADO Den Haag. Bij elke 10 euro aan boodschappen kreeg het winkelende publiek in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht een spaarpunt en bij een volle spaarkaart 10,- euro korting op één van de premiums (winkelwaarde 14,95 euro). Uiteraard was de premium wel stad gebonden.

Door de binding van de verschillende voetbalclubs met de stad van herkomst is deze spaaractie lokaal opgezet in nauwe samenwerking met de voetbalclubs en de deelnemende Albert Heijn vestigingen in de betreffende steden. Dat de actie een succes was bleek uit de enorme aantallen voetbal premiums die er gedurende de spaarperiodes over de toonbanken gingen.

De rol van We Do Retail
Contact leggen met de verschillende voetbalclubs en afspraken maken. Ontwerpen, drukken en logistieke coördinatie van de promotie materialen naar de Albert Heijn winkels.