​“Spaart u ook mee voor de …?” Een vraag die we in Nederland niet alleen steeds vaker horen in supermarkten, maar die ook regelmatig wordt gesteld aan de kassa van het benzinestation, de drogisterij of de slijterij. Maar hoe populair zijn spaaracties nu echt?

Om inzicht te krijgen in de populariteit van spaaracties van hardwaren, zoals handdoeken, glazen en pannen, heeft GfK in maart 2015 bijna 25.000 consumenten ondervraagd. Doordat de steekproef een representatieve afspiegeling van de Nederlandse samenleving is en de cijfers gewogen zijn, bieden deze resultaten inzicht in het gedrag en de houding van Nederlanders van 15 jaar en ouder.

Meer dan de helft van Nederland doet mee aan spaaracties

In het afgelopen jaar heeft 52% van de Nederlanders van 15 jaar en ouder meegedaan aan één of meerdere spaaracties van hardwaren bij onder andere supermarkten, drogisterijen en benzinestations. Van de mensen die mee hebben gedaan aan één of meerdere spaaracties, spaart 57% voor zichzelf. Daarnaast blijkt het sparen van zegels/stempels/stickers ook een sociale aangelegenheid te zijn: 52% van de deelnemers aan spaaracties blijkt (ook) voor iemand anders te sparen.

Lees het gehele artikel op:http://www.gfk.com/nl/news-and-events/news/paginas/meer-dan-de-helft-van-nederland-spaart-mee-voor-huishoudelijke-artikelen.aspx[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]